تکلیف ۳۰ کشور برای اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ روشن شده است
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۶۵۲۵
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت اسکار، شمار فیلمهای معرفی شده برای شرکت در رقابت اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ به ۳۱ فیلم رسیده است. فهرست این فیلمها چنین است:
اتریش: مستند «والس والدهایم» به کارگردانی روت بکرمان درباره کورت والدهایم، دبیر کل پیشین سازمان ملل که پس از ورود به رقابت ریاستجمهوری اتریش، گذشته تاریکش در همکاری با نازیها برملا شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بلاروس: «قوی بلورین» داریا ژوک درباره مهاجرت و مصائب آن در بلاروس دهه ۱۹۹۰
بلژیک: «دختر» به کارگردانی لوکاس دونت درباره یک دختر ۱۵ ساله که در رشته رقص تحصیل میکند.
کلمبیا: «پرندگان عبوری» ساخته کریستینا گالِگو و سیرو گوئرا درباره سنت حمل مواد مخدر در کلمبیا از ورای داستانی اسطورهای از یک خانواده.
کرواسی: «مامور هشتم» به کارگردانی ایوان زالای درباره سیاستمداری بدنام که به جزیرهای دورافتاده در کرواسی تبعید میشود تا نخستین انتخابات رسمی آنجا را سازماندهی و برگزار کند.
اکوادور: «پسر مرد» به کارگردانی لوییز فلیپه فرناندز-سالوادور و پابلو آگوئرو درباره یک جوان محتاط آمریکایی از منطقه پولدارنشین مینیاپولیس که در کمال بیمیلی به پدر مرموزش در اکوادور میپیوندد تا به دنبال کشف طلا بروند.
استونی: «بگیر یا ولش کن» نخستین تجربه کارگردانی لینا تریسکینا-وانهاتالو داستان یک پدر تقریبا ۳۰ ساله از طبقه کارگر که باید یک نوزاد را به تنهایی بزرگ کند.
فنلاند: «قاتل دلرحم» (Euthanizer) به کارگردانی تیمو نیکین درباره تعمیرکاری میانسال که حیوانهای پیر و بیمار را از بین میبرد.
گرجستان: «نامی» ساخته زازا خالواشی درامی فانتزی بدون شخصیت محوری برای بیان فضایی که کارگردان را احاطه کرده است.
آلمان: «هرگز رو برنگردان» به کارگردانی فلوریان هنکل فون دونرسمارک درباره یک هنرمند جوان که از آلمان شرقی به آلمان غربی میگریزد، اما همچنان اسیر خاطرات دوران کودکیاش از زمان نازیها و سپس آزار حکومت کمونیستی است.
ژاپن: «دلهدزدها» به کارگردانی هیروکازو کورئیدا درباره یک خانواده که با دزدی از فروشگاهها زندگی میکنند.
کوزوو: «ازدواج» ساخته بلرتا زقیری درباره یک مثلث عشقی.
لتونی: مستند «ادامه دارد» ساخته ایوارس سلکیس درباره زندگی چند بچهمدرسهای در لتونی.
لیتوانی: مستند «بازندگان شگفتانگیز. یک دنیای متفاوت» به کارگردانی آروناس ماتلیس درباره رقابتهای دوچرخه سواری جهانی تور ایتالیا.
لوکزامبورگ: «گاتلند» به کارگردانی گوویندا فنمیل، فیلمی ملهم از تجربیات کارگردانش درباره تجربیات بزرگ شدن به عنوان پسر یک مهاجر در دهکده کوچکی در لوکزامبورگ.
هلند: «بانکدار مقاومت» به کارگردانی یورام لورسن داستان واقعی بانکداری که در جنگ جهانی دوم میلیونها دلار از پول بانک را به جنبش مقاومت میدهد.
نروژ: «مردم چه میگویند» به کارگردانی ارم حق پاکستانیتبار درباره دختری ۱۶ ساله که از نروژ به سرزمین مادری خود پاکستان بازمیگردد.
فلسطین: مستند «شکار اشباح» ساخته رائد انضونی درباره همه شکنجههایی که فلسطینیها در مرکز بازجویی موسکوبیه بیتالمقدس تحمل میشدند.
رومانی: «اهمیتی ندارد که در تاریخ تا حد بربرها سقوط کنیم» ساخته رادو ژوده درباره هنرمندی که قصد دارد کشتار قومی قبیلهای سال ۱۹۴۱ به دست ارتش رومانی را در قالب یک نمایش روی صحنه ببرد.
صربستان: «مجرمین» ساخته دژان زسویچ تریلری درباره سه دانشجو که به منظور اثبات نظریه هرج و مرج طلبی «تتریس» تجربیات جداگانهای به دست میآورند.
سنگاپور: «پسران بوفالو» به کارگردانی مایک ویلوان داستان ماجراجویانه دو برادر که در غرب وحشی آمریکا بزرگ شدهاند و به سرزمین مادری بازمیگردند تا انتقام مرگ پدر و مادرشان را بگیرند.
اسلواکی: «مترجم» ساخته مارتین شولیک درباره مترجمی ۸۰ ساله که با کتابی نوشته یک افسر سابق ارتش نازی درباره تجارب جنگی او در اسلواکی متوجه میشود کتاب در واقع توصیف چگونگی اعدام والدین خودش است.
کره جنوبی: «سوختن» ساخته لی چانگ-دونگ درباره رقابت دو مرد در برابر یک زن جوان کاریزماتیک.
اسپانیا: «قهرمانها» ساخته خاویر فسر درباره مربی مغررو و بدرفتار تیم بسکتبالی که اخراج و مجبور میشود با تیمی متشکل از بازیکنان ناتوان ذهنی کار کند.
سوییس: مستند «الدورادو» به کارگردانی مارکوس ایمهوف درباره بحران پناهجویان.
ترکیه: «درخت گلابی وحشی» ساخته نوری بیلگه جیلان درباره مردی که به ادبیات علاقه دارد و بهسختی پولی برای انتشار کتابش فراهم کرده اما در دهکده با قرضهای پدرش مواجه میشود.
اوکراین: «دانباس» به کارگردانی سرگئی لوزنیتسا درامی با تمرکز بر درگیریهای نظامی در شرق اوکراین با نیروهای روسیه در سال ۲۰۱۴
بریتانیا: «من جادوگر نیستم» ساخته رونگانو نیونی درباره یک دختر بچه ۸ ساله اهل زامبیا که در دهکدهاش بر اثر یک تصادف به عنوان جادوگر شناخته میشود.
ونزوئلا: «خانواده» نخستین تجربه کارگردانی گوستاوو روندون کوردوا درباره یک پدر به نام آندرس و پسر ۱۲ ساله او پدرو در زاغههای پرخشونت حاشیه کاراکاس است.
همچنین رژیم صهیونیستی نیز «کیک ساز» ساخته اوفیر رائول گرازیر را به اسکار فرستاده است. این فیلم درباره یک جوان شیرینیپز آلمانی است که پس از مرگ دوستش بر اثر تصادف اتومبیل به بیتالمقدس میرود تا دلایل مرگ او را کشف کند.
نامزدهای منتخب از میان فیلمهای معرفی شده به اسکار خارجی زبان دوره نود و یکم، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی میشوند. مراسم اسکار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار میشود.
کد خبر 4398199منبع: مهر
کلیدواژه: آکادمی اسکار اسکار اسکار خارجی زبان مردم علیه احتکار تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سینمای مستند فیلم کوتاه سریال ایرانی سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان کنسرت موسیقی موسیقی پاپ موسیقی کلاسیک اسکار اسکار خارجی زبان برنامه رادیویی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طهرانچی ظهر در دوشنبه همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود ما امروز با یک شلختگی و آشوبناکی در طراحی شهرهایمان مواجه هستیم، تاکید کرد: امروز شاهد هستیم با آپارتمان سازی مفاهیمی مانند محله نابود شده و به جای محلههایی که مسجد محور و یک عنصر اجتماعی محسوب میشد و حتی قواعد خودش را داشت، برجهایی ساختهایم که با قواعد هیأت مدیره ها اداره شده و انسانها به ماشین بدل شدهاند تا جایی که همسایهها از هم خبر ندارند.
وی با بیان اینکه آپارتمان سازی درختان و حیاط و زنده شدن بهار را از خانهها از بین برده است، افزود: امروز شاهد هستیم که رابطه انسان و خاک قطع شده اساساً ارتباطات را به صفر کشاندهایم و به عبارت ساده در ساختار ما نه با میراث نیاکان و نه با طبیعت الهی همخوان نبودهایم. ما امروز در معماری و فرهنگمان شبیه گذشتگانمان نیستیم و تنها نام شیخ بهایی را به عنوان روز مهندس یدک میکشیم اما شباهتی با آن میراث نداریم.
تربیت رکن اصلی و مهم
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه صرفاً حوزه علم نیست بلکه ساحت تربیت است، تاکید کرد: دانشگاه نظام علمی را در کنار نظام فناوری دارد و سومین رکن دانشگاه نیز جهت دهنده است که تعیین میکند علم و فناوری در کدام راستا گام بردارند و این همان نظام فرهنگی دانشگاه است.
طهرانچی با بیان اینکه نمیدانیم که امروز معماری، شهرسازی، گردشگری کشورمان در ساحت علم تمدنی حرکت میکند یا بر فناوری رفاه؟ و لذا تکلیف خودمان روشن نیست، ابراز کرد: امروز ماحصل این تناقض آن است که ما در معماری و شهرسازی و گردشگری و … نمیدانیم کجا ایستادهایم.
وی با بیان اینکه رشتههای ما در دو دهه قبل به این شکل بود که هیأت علمی ما در هیچ رشتهای بیش از شش درصد نبود اما امروز پنج رشته تمام اعضای هیأت علمی را به خود اختصاص داده و این نشان دهنده تغییر نوع اقبال اجتماعی به رشتههای دانشگاهی است، افزود: ما دچار تغییرات نسلی متأثر از رشد فرهنگی هستیم.
ماشین مظهر دانایی!
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در گذشته دانایی را ما کسب میکردیم و ماشینها مظهر توانایی بودند اما امروز ماشینها هستند که مظهر دانایی محسوب میشوند و انسان به دنبال توانایی است، گفت: امروز معماری بهتر است که با نرم افزارهای سه بعدی بهتر کار کند امروز معماری قویتر است که بتواند فناوری را بهتر استفاده کند و دانایی را از هوش مصنوعی میپرسد.
طهرانچی با بیان اینکه وقتی صرفاً فناوری شدیم جامعه هم نوآور شده و از خلاقیت دور میشود و لذا ما خلاقیت در شهرسازی نداریم و نمونه آن مسکن مهر است، افزود: مسکن مهر خلاقیت ندارد حتی اگر در نوآوری توانسته باشد قیمت مسکن را کاهش دهد و این ماحصل جامعهای است که در آن خلاقیت وجود ندارد لذا سوال اینجا است که همین مسکن مهر را چه کسی جز فارغالتحصیلان دانشگاهی ساختهاند؟
وی با بیان اینکه گردشگری ما تنها رفتن به شمال شده و به محض اینکه دو الی سه روز تعطیلی باشد همه مردم در اتوبان به سمت شمال هستند و مجبور هستیم جاده را در رفت و برگشت یکطرفه کنیم و این همه گردشگری امروز ما است، تاکید کرد: این وضعیت ماحصل گردشگری است که علم و تفکر را به عنوان پشتوانه ندارد لذا نباید توقع داشته باشیم که وقتی دانشگاهیان ما صرفاً به جنبه فناوری گردشگری میپردازیم، مرد قدر گذشته میراث خودشان را در گردشگری بدانند لذا اوج گردشگری ما گردشگری تفاخر است و فقط به اینکه گذشتگان ما چه ساختهاند فخر میفروشیم اما کسی نمیگوید که حالا چه کردهایم؟
دوری از آموزش خلاق
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در معماری به سمت آموزش حرفهای رفتهایم اما آموزش خلاق تخصصی برگرفته از مدیریت دانش نیاز داریم تا بتوانیم دانش در سینه را به دانش مکتوب تبدیل کند، گفت: بعد از این مرحله باید به آموزش اجتماعی در معماری، شهرسازی و گردشگری برویم. امروز یک سوم مباحث دانشجویان ما در این رشتهها باید اجتماعی باشد.
طهرانچی بیان کرد: دانشجوی ما باید از فرهنگ و اجتماعی اطلاع داشته باشد باید بداند که زیارت، چه مفهومی است و چه جایگاهی دارد و چون نمیدانیم برای آن نام گردشگری مذهبی را برگزیدهایم در صورتی که زیارت مفهوم دیگری است، تاکید کرد: همین موضوع سبب میشود که به جای توسعه حرم، زیر زمین در حرم میسازیم تا ارتباط انسان را با آسمان و فضا قطع کنیم و همه را به یک زیرزمین سوق دهیم لذا اصلاح این رویهها و آموزشها رسالت نوین دانشگاهها است.
وی افزود: دانشگاه آزاد قرار است ۵۰ هزار خانه برای تأمین مسکن دانشگاهیان در سراسر کشور بسازد از همین امروز اساتید معماری گرد هم بیایند و تعاونی مهندسی معماری و شهرسازی را برای ساخت این مسکنها ایجاد کنند تا کار معماری و طراحی این مسکنها را در دست بگیرند و نوع معماری ویژهای را اجرا کنند باید شروع کنیم و آموزش دهیم باید بتوانیم سبک معماری را احیا کنیم و دانشگاه آزاد این آمادگی را دارد که طراحی این خانهها را به گروه معماری بسپارد.
کد خبر 6098363